Dossier 2003
Premsa
Aerosport

La 11ª edició d’Aerosport va tenir lloc els dies 5 i 6 de juliol a l’aeròdrom Igualada-Òdena i no podia acabar-se amb millors resultats.

Durant els dos dies que va tenir lloc el certamen d’aeronàutica esportiva, van passar-hi uns 14. 000 visitants vinguts d’arreu de Catalunya a gaudir de l’exposició de material aeronàutic, exhibicions aèries, simulacions de vol, batejos de vol... A tots ells hem d’afegir tots els visitants que van arribar-hi volant. Entre dissabte i diumenge van arribar a l’aeròdrom unes 150 avionetes.

Entre les avionetes que varen arribar, cal mencionar la visita d’Alberto Bresser que feia cinc anys que va patir un greu accident en el mateix aeròdrom i que des de llavors no hi havia tornat. Va venir volant i pilotant ell mateix l’avió. Així vàrem poder tornar a gaudir de la seva presència, totalment recuperat.

La inauguració va tenir lloc dissabte a la 1 del migdia. Van assistir-hi el conseller de política territorial i obres públiques de la Generalitat de Catalunya, l’Hble. Sr. Felip Puig, l’alcalde d’Igualada, Il·lm. Sr. Jordi Aymamí, l’alcalde d’Òdena, Sr. Francisco Guisado, el diputat provincial, Il·lm. Sr. Teodoro Romero, entre altres autoritats de la comarca de l’Anoia.

Després de la tallada de la cinta inaugural, el recorregut per les instal·lacions i la visita als expositors van tenir lloc els parlaments, que van mostrar el compromís de les tres institucions, Generalitat, Ajuntament d’Òdena i Ajuntament d’Igualada, a impulsar el certamen d’aeronàutica esportiva i l’aeròdrom.

Dissabte a la tarda, l’alcalde de Barcelona, l’Excm. Sr. Joan Clos, com a aficionat que és de l’aeronàutica, va visitar l'aerosport. Diumenge al matí, vam comptar amb l’assistència del Sr. Tarrats, cap de servei aeri de la Generalitat de Catalunya, que va manifestar el seu interès per continuar donant suport al certamen en futures edicions.

El material aeronàutic exposat va ser d’un alt nivell. Van participar-hi una quarantena d’expositors que ofertaven tota mena de productes, des d’aparells voladors, passant per llibres, complements, accessoris, vols ... Cal destacar la presència d’AENA, GPA - Airports Catalonia. Aquest darrer expositor va organitzar un concurs de dibuix per als visitants més petits, que va resultar ser molt participat. El guanyador va poder gaudir d’un viatge amb avioneta.

Una altra de les ofertes va ser els batejos de vol. Se’n van realitzar uns 350. Es podia pujar en un helicòpter que et portava fins a Montserrat, en un bimotor amb què podies arribar fins a Sitges, en avioneta per gaudir de la comarca de l’Anoia des de l’aire, el vol a vela per experimentar el vol sense motor ... Tothom qui va voler va poder experimentar un viatge per aire a uns preus més assequibles que els habituals.

El punt àlgid d’aerosport va ser diumenge amb el festival aeri. Aquesta edició va presentar un festival amb més i diferents espectacles respecte a les anteriors edicions. Cal destacar la participació de quatre caces 101 de l’Exèrcit de l’Aire, 3 avions Harvah T-6, que són uns avions clàssics alemanys que s’utilitzaven d’ensenyament durant la 2ª guerra mundial, l’acrobàcia més generosa del campió d’Espanya en acrobàcia, Castor Fantoba, l’helicòpter de bombers que va fer la descàrrega d’aigua, l’F-18... Va ser sens dubte el millor festival celebrat fins ara coincidint amb la celebració del centenari de l’aviació.

Durant els dos dies que va durar el certamen, van registrar-se 804 moviments aeris, dada que suposa uns 44 moviments per hora, xifra superior als moviments que es registren per hora a l’aeròdrom del Prat, que és d’uns 40.

Fira d’Igualada se sent orgullosa d’aquesta nova edició, que ha assolit un alt nivell i que ha servit de promoció de l’aeròdrom Igualada-Òdena.